Ointresserade badrumsförsäljare

Jag tror att kakel och badrumsmöbler är överprissatta. Folk som säljer sådana saker verkar inte alls lika hungriga på att sälja sina grejor som el-försäljare är. Det måste betyda att de tjänar alldeles för mycket pengar på varje sak de säljer.

Tänker er att man skulle e-maila ett elbolag och be om en offert. Hur länge tror ni att det skulle ta innan de ringde? Förmodligen max en timme.

Men folk som säljer badrumskakel och möbler verkar inte alls lika intresserade av att sälja saker till folk som faktiskt har tänkt spendera nära eller över 20 papp på en och samma gång. Nänä, badrumsförsäljare tar fyra dagar och ett flertal påtryckningar på sig att svara.

På ett eller annat sätt ska jag köpa grejor imorgon. Vi får väl bara se varifrån. En viss Robert och hans företag ligger lite illa till i alla fall. Om jag blir riktigt irriterad så kan jag tänka mig att betala 1172 kr extra till någon som gett mig bra service istället för att hålla på och deala med folk som tror att de har någonting unikt att erbjuda när samma jävla badrumsmöbel går att köpa någon annanstans.

För att inte tala om Unidrain. De är ju asdyra. Så om man har 20% rabatt på Unidrain och vill sälja Unidrain samtidigt som butiken 100 meter bort också har 20% rabatt på Unidrain så kan man ju anstränga sig litegrann. Det är väl inte orimligt? Unidrain är ju inte selektiva, de har hur mycket återförsäljare som helst. Jag skulle inte bli förvånad om det finns DJs som säljer Unidrain.

Observera att kategorivalet för inlägget är ironiskt eftersom jag inte kan visa foton av någonting jag inte lyckats köpa för att säljaren inte är intresserad av att sälja. Jag ska besöka butiken och Robert imorgon och höra vad han har för förklaring och sedan kan jag berätta vad butiken heter och hissa eller dissa.

One thought on “Ointresserade badrumsförsäljare”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *