Jag är en bra kund

Folk som driver butiker som säljer saker som jag inte vet någonting om måste bli jätteglada när jag vandrar in genom dörren.

Expedit: Kan jag hjälpa dig?

Jag: Jag ska ha en pensel. Den här som kostar 12 kr ser bra ut.

Expedit: Jag har den här också av ekorrhår.

Jag: Vad kostar den då?

Expedit: 46 kr.

Jag: Vad är det som är så bra med ekorrhår då och berättigar 34 extra kronor?

Expedit: Den tar upp mycket mer färg och sprider ut den jämnare. Den du håller i penslar liksom ut och drar bort färgen på samma gång.

Jag: Så vill jag ju inte ha det. Då tar vi den dyra ekorrpenseln.

Expedit: Naturligt hår är alltid bättre för att…

Jag: Ja, ja, du har säkert rätt, jag tar den dyra penseln.

Jag går på allt. Bara det går fort. Jag orkar inte hålla på och lära mig saker om penslar. Om fyra gånger så dyrt bara är 34 kr extra tycker jag att man slår till och köper det bästa. Ekorre är bäst blev jag informerad så då köpte jag ekorre. Jag frågade inte ens om ekorren hade blivit bra behandlad innan den blev en pensel. Nu när jag tänker efter borde jag kanske ha gjort det.

One thought on “Jag är en bra kund”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *